5th Jul 2011
Udflugt med Bit og Christian i camperen

Dagens udflugt i autocamperen startede med en tur til Henningsvær. Vi gik en tur gennem byen ud mod fyret og tilbage igen. Inden afgang nød vi en softice på en fortovsrestaurant. På vejen mod Henningsvær så vi en sandstrand af næsten caribiske dimensioner. På tilbagevejen gjorde vi stop her. Vi nød en genstand, mens Anders og Morten tog en dukkert i det dejlige grønne vand – på 14 grader. Vi var næsten videre, da jeg opdagede, at jeg manglede kameraet. Christian løb tilbage og fandt det – ikke dårligt. Turen gik så videre til en fantastisk udsigtsplads, hvor vi indtog frokosten. Efterfølgende var der afslapning. Onde tunger påstod, at jeg snorkede fra min maveliggende plads i græsset. Så gik turen til Eggum, yderst mod vest på Vestvågøya. Ud over at få et indtryk af Nordatlanten var der også et kulturelt indslag. Vi kørte ud til Udmarken, hvor en schweizisk kunstner, Marcus Raetz, havde lavet et hoved, som var ganske betagende. Det skiftede udseende alt efter, hvordan man bevægede sig rundt om det. Efter disse indtryk gik turen tilbage til Svolvær. Her bød Bit og Christian på en udsøgt middag i solen for enden af camperen. Der var godt med hygge, rødvin og snak. Da solen mistede pusten bag bjergene kl. ca. 22, gik vi indendørs til kaffe og yatzy. Jeg kan ikke huske, hvem der vandt, men det var ikke mig. Dagens fangst: En helt vidunderlig tur på Lofoten i camperen, hvor både nærværet, trivslen og vejret var med os.

Next: Svolvær-Sortland
Previous: Familietur til Trollfjorden og lofotfiskeri

Badestrand ved Henningsvær

Anders og Morten tager en dukkert