20th Jul 2011
Kristiansund-Molde

Jazz i Molde. Afgang Kristiansund kl. 10. Kun lidt vind fra nord. For motor ned gennem Hustadvika, hvor der var en del dønning. Det trækker op til regn, og det bliver til flere småbyger i dagens løb. Jeg har skiftevis solbriller og sydvest på. Da jeg har skiftet en 5-6 gange i dagens løb, beholder jeg til sidste begge dele på!! Vi fisker et par gange undervejs, men uden held. Vi forstår efterhånden bedre og bedre, hvorfor man fra hele kysten drog mod Lofoten i torskesæsonen. Her kunne vi jo få bid med det samme. Vi ankom til Molde kl. ca. 18. Havnen var stopfyldt, da der er jazzfestival. Vi tager en chance og sejler ind i det inderste af bassinet. Umiddelbart er der ingen plads, men så hjælpes en motorbåd ud fra den inderste plads, og vi kommer derind i stedet. En kongeplads lige ved broen med el og vand. Så nu er der dømt moldejazz, for vi kommer ikke ”bare lige” ud igen herfra. Måske bliver vi resten af ugen, nu får vi se.

Next: Jazz-dage i Molde
Previous: Børøysund-Kristiansund

Skipper med både solbriller og sydvest

Tysk bunker bygget ved fyr lidt før Molde