8th Aug 2011
Lundevågen-Tananger

Vi tog en slapper her i formiddag. Det regner ind imellem, men vinden er aftaget meget siden i går. Der er kulingvarsel for området tirsdag – aftagende mod onsdag. Det betyder, at vi vil forsøge at nå til Tananger over middag. Vi afgår kl. 14 for motor mod Tananger. Der er ikke meget vind, men en del dønning efter runding af Tungeneset. Undervejs får vi en ordentlig bløder. Jeg må skifte bukser og skjorte efter ankomst til Tananger. Efter ½ times tid kommer der en gut og siger, at vi har taget hans plads!! Der er grønne og røde skilte, og på vores plads var der grønt skilt. Men det hjælper ikke, vi må flytte, og det bliver selvfølgelig midt i en kraftig byge. Mine tørre bukser bliver våde – og Jonna må også stå for skud for regnen. Men nu har vi betalt havnepenge, koblet strøm til og lagt ekstra fortøjninger. Nu kan kulingen bare komme, og så håber vi, at vi får lov at beholde denne plads! Ankomst Tananger kl. 16,30. Trip 15,9. Log 9729,4.

Next: Overliggerdag i Tananger
Previous: Sandnes-Lundevågen

Tungeneset fyr under renovering

Skipper i regnvejr igen-igen

Tananger havn, hvor vi afventer kuling