2nd Jun 2012 - 3rd Jun 2012
Sixhaven-Hauthaven-Alphen an den Rijn

Vi fik købt ind, inden cyklerne blev surret på dæk. Inden afgang fra Sixhaven fik vi en lang snak med en hollænder ved navn Peter om vores videre færd sydpå i Holland. Trods hans rosende omtale af Harlem besluttede vi alligevel at tage den kortere tur gennem Amsterdam ved nattetide. Godt middag lagde vi os i Hauthaven, som dog kun var en kaj foran den første bro, som kun åbner få gange i døgnet. Om aftenen lyttede vi på kanal 69, og kl. 01,30 fik vi besked på at gøre klar. Vi var 7 både ifølge de ca. 2 timer gennem Amsterdams broer. Kl. 4 var vi gennem Amsterdam, men da det var søndag, åbnede den næste bro først kl. 8. Det betød, at vi kunne komme rigtigt i seng i 3½ time. Det trængte vi til, da det kun blev til få afbrudte perioder med søvn, mens vi ventede på afgang fra Hauthaven. Vi sejlede igennem Amsterdam i tørvejr, men i morges regnede det. Hele formiddagen sejlede vi i regnvejr og 8 grader – helt norske tilstande. Trætte og kolde når vi i havn i Alphen an den Rijn. Vi ankom kl. ca. 11, og nu bruges eftermiddagen til tøjvask og til at få varmen. Meget god lille havn. Pris 12,50 € alt incl. – dvs. strøm, bad, internet, vand – en tøjvask koster 3€, en tørring ligeså. Det betyder, at vi allerede nu kl. 14,30 er i gang med at vaske og med varmen tændt ser vi sport på TV – det er det eneste program, vi kan forstå – der er dog sjovt nok en børnefilm på dansk.

Next: Overliggerdag i Alphen an den Rijn
Previous: 2. turistdag i Amsterdam

Peter fra Blue Petter giver gode råd om sejlads omkring Amsterdam

En hollænder klar til EM

Natsejlads gennem Amsterdam

Freja tæt på Schiphol Lufthavn

Den toppede lappedykker har bygget rede på et tov.