6th Jun 2013
N.Bollö-Öppenskär

Efter en dejlig grillaften på klippen vågnede vi op til en frisk vind fra nord, hvor bølgerne klaskede op bagi Freja. Som om det ikke var nok – nej – midt under morgenmaden bankede kølen på klippen. Nu var der pludselig ikke engang en kop vand under kølen. Vi forhalede en halv meter bagud, og problemet var løst. I dag gik turen først til Aspö for at handle madvarer. Der var en ICA tæt på havnen, så det gik hurtigt. Efter maden var stuvet, og vi havde tanket vand, gik turen forbi Drottningskärs Kastell, der sammen med Kungsholm Fort på den anden side af sundet var en vigtig forsvarslinje for flådebasen i Karlskrona. Vi fortsatte til Öppenskär, hvor vi ville se, om der kunne blive en plads til os. Første mål var en lille bro med 2,5 m vand. Her lå i forvejen en svensker. Han tilbød os straks at ligge uden på, da det var grundt længere ind på broen. Dejligt at møde sådan en gæstfrihed. Så nu ligger vi trygt og godt udenpå Maja og Bo i Victoria. Nu må grillen igen tændes, da vejret stadig er helt fantastisk. Trip 14,7. Log 13317.