20th Jul 2013
Utklippan-Christiansø

Trip 43. Log 14016.
Op kl. 6, da svenskerne, som vi lå udenpå, ville af sted kl. 7. Vinden var i nattens løb drejet til nord. Da vores kurs mod Christiansø var nærmest syd (200 gr.), blev det slørsejlads i starten. Efter 1 time døde vinden, og motoren startedes. Store dønninger gjorde, at sejlene slaskede, så vi tog dem ned. Ved 11-tiden kom vinden igen, og denne gang fra W-SW. Det gav fin fart, og vi fortsatte med sejl de sidste ca. 17 mil. Kl. 13,45 var vi på Christiansø. Så begyndte kvalerne med at finde en plads. Der var allerede mange både. Vi fik plads som nr. 3, men allerede nu kl. 16,30 er vi 5 i rækken, hvor den yderste er 45 fod. Med vinden ind på siden er det jo ikke optimalt, men heldigvis løjer vinden, så der går vel!!! I aften vil Jonna til bal på Månen, så vi bliver nok de ”ældste kærester på Månen”. Steffen Brandt og TV2 har hentet inspirationen til sangen ”De første kærester på månen” her på Christiansø, hvor forsamlingshuset kaldes ”Månen.

Next: Christiansø-Gudhjem
Previous: Bergkvara-Utklippan

Mange master i havnen på Christiansø