30th May 2014
Trosa-Skansholmen

Efter indkøbstur og påfyldning af vand var der afgang kl. 11,30. Vejret var regnfuldt, vinden stadig N 6-10 m/s og kølig, alligevel beslutter vi at sejle. Den første time med sejl – rebet storsejl – fuld genua. Da kursen bliver ret nord mod Södertälje, stryges sejlene, og det bliver motor resten af vejen. Regnen varierer i intensitet, men holder aldrig helt op. Rortørnen var koldere og vådere end tidligere på turen. På et tidspunkt beder jeg Jonna undersøge mulighederne for overnatning inden Södertälje. Grunden er, at jeg fryser. Både fingre og tæer er delvist følelsesløse. Det minder meget om Norges vestkyst 5-7 grader, regn og blæst. For at sige det lige ud: ”Det her gider jeg sgu’ ikke”. Så meget haster det heller ikke. Jonna finder Skanseholmen kun 2-3 sømil fremme. Hun tænder oliefyret og lukker ned til kahytten. Det gør godt, da vi kommer frem kl. ca. 14,30. Fingre og tæer er nogenlunde normale efter en halv times tid. Eftermiddagen brugt på løsning af krydsord og for mit vedkommende også en dejlig aftensøvn (fra 17 til 18,30). Log 16,5. I morgen går det videre mod Stockholm, hvis vejret altså bliver noget bedre end i dag!!!

Next: Skanseholmen-Wasahamnen
Previous: Snedskär-Trosa

30th May 2014  Det regner, så tiden fordrives med kryds og tværs.