2nd Jul 2014
Overliggerdag på Pite-Rönnskär

Da vi tjekkede vejret i aftes, besluttede vi at blive her en dag mere. De meldte regn fra middag og 8-12 m/s. SMHI overdrev ikke. Det har blæst 12-14 m/s, i pustene mere, foreløbig fra kl. 13 til 19. At blive var en god beslutning. Vinden har været NØ-Ø, og det er ikke den bedste vindretning, når vi ligger lige indenfor molen på en betonkaj. Vi har alle vore ”kødben” i sving for at mildne de kraftige ryk i klamper og klyds. Bølgerne er vel 1-1½ m og lige ind ad indløbet. Båden slår sig i fortøjningerne, og det giver gevaldige ryk og hug ind imellem på trods af affjedringen. Vi håber, det bliver bedre til natten. Der er meldt aftagende vind. Og tænk – i aftes grillede vi og måtte rykke ud i vinden, fordi varmen i læ var uudholdelig. Det er helt ufatteligt lige nu med vind og regn i mængder. Måske er det netop kontrasten, der gør, at vi år efter år drages af sejlerferien. Vi håber på et ryk sydpå i morgen, om vejrguderne vil.

Next: Pite-Rönnskär – Kurjoviken
Previous: Kluntarna – Pite-Rönnskär

Store brådsøer i indsejlingen.

Store bølger løber ind på stranden.

Sådan så det ud i Pite-Rönnskär i aftes.