29th Jul 2014
Djurö Havsbad - Bruunsviken på Ornö

I dag tog vi så afsked med Kirsten og Carsten. De pakkede efter morgenmaden og kørte mod Göteborg ved 11-tiden. Vi gjorde søklar og sejlede kl. 11,45. Den første times tid for motor, derefter kryds sydpå mod Nynäshamn. Ved 4-tiden ændrede vi planer. Vi var ikke kommet så langt, og desuden var havnepengene dyre i Nynäshamn – 350 kr. I stedet blev det Brunnsviken på Ornö. Her var vi ved 5-tiden efter 29 sømil. Nu skulle der tankes vand og lades batterier efter 5 døgn uden el og vand. Da det var klaret, tog vi en svømmetur i det dejligste og klareste vand – temp. 25,6 grader. I morgen er planen Dragets kanal – om alt går vel.

Next: Brunnsviken – Stendören
Previous: 4. overliggerdag i Djurö Havsbad

29th Jul 2014  Mikrobutik i Bruunsviken på Ornö.
Der er udstrakt selvbetjening. Man tager selv varen, tæller priserne sammen og betaler kontant.

29th Jul 2014  Her er pengekassen, hvor man kan lægge penge og tage byttepenge.
Og ved siden af er en regnemaskine til brug, hvis man ikke kan tælle sammen i hovedet.