13th Jul 2015
Gelting-Lemkenhafen (Femern)

OBS: opdateringen kan nu være lidt ustabil, da 3-mobil ikke virker efter hensigten her i Tyskland og slet ikke i Polen.

Afgang kl. 9,00. Ankomst kl. 18,30. Log 52,6. Vinden W-lig. I starten 7-8 m/s, men efterhånden tog den af, og kl. 11,30 var der kun 1-2 m/s. Så overtog motoren jobbet, så det blev kun til ”sølle” 10 sm. for sejl. Vejret var skiftevis sol og overskyet, men heldigvis uden regn. Trætte af sejlturen gik vi på restaurant, hvor vi fik schnitzel og bratkaftofln med fadøl til. En portion, der for kendere kan måle sig med Marina i Hvalpsund. Så nu er vi helt færdige – mætte, trætte og snart klar til køjen. Turen ind til havnen var lang og smal. En rende som ved Nibe med ca. 3 m vand. Det virkede helt hjemligt og ikke spor farligt. I morgen står der Lübeck på programmet.

Next: Lemkenhafen-Herreninsel YC Lübeck
Previous: Flensborg-Gelting Mole

Fyret på kalkgrunden ud for Gelting.

Flot indsejling til Lemkenhafen på Femern.

Lemkenhafen.

Så er der en speciel version af schnitzel med bratkartofln.