16th Jul 2015
Lübeck-Herreninsel

Først på formiddagen gik vi langs Trave hen mod Holstenerporten. En rigtig fin byport, som var omgivet af gamle salterier og bagved et parklignende område. Derefter hen til St. Petri Kirke, som var under reparation, så der var ikke så meget at se. Vi kom dog op i tårnet til en udsigtsplatform. Herfra var der en fin udsigt til Lübecks gamle bydel. Vi tog nogle billeder, inden turen gik ned igen. Herefter over rådhustorvet til et lille spisested bag Skt. Marien Kirke. Omelet med skinke og champignon, salat og brød og dertil 0,5 l øl. På hjemvejen var vi på indkøb i Rewe efter dagligvarer. Så nu kan vi klare nogle dage igen. Afgang Lübeck kl. 17 og gennem den famøse bro sammen med 2 større skibe. Ankomst til frihavnen Herreninsel kl. 18,15. Samme havn som vi besøgte forleden. På den måde fik vi 2 dage i Lübeck, men kun en dyr overnatning – rigtig pensionistplanlægning. Distance i dag hele 4 sømil.

Next: Herreninsel-Wismar
Previous: Herreninsel – Lübeck (Hansa Marine)

Farvel til Sepia fra Hou.

Freja i Lübeck alte Hafen.

Holstentor.

Salzspeicher.

Udsigt fra Skt. Petri kirketårn mod Skt. Marien Kirke.

Smøge ved dukkemuseet.

Afslapning med omelet og bier vom fass.