23rd Jul 2015
Barhöft-Stralsund

Log 7,5. Sejltur for forsejl alene. Flere havde fået den idé. Således lå vi side om side med en HR 372, som på et tidspunkt var ved at sejle fra os. Heldigvis spidsede vinden, og vi kunne holde ham bag os de sidste mil mod Stralsund. I byen besøgte vi Alte Market og Skt. Nikolai Kirke, som ligger side om side med rådhuset. Efter en Stötebecker Pilsner besøgte vi Johannesklosteret eller rettere resterne af det. Der var et mindesmærke for jøderne, der blev forfulgt under Hitlers fascistiske regime og fra november 1938, hvor dekretet om udryddelse blev givet. Der var fint vejr hele dagen. Sol og en del vind 5-10 m/s fra W og NW.

Next: Stralsund-Greifswald
Previous: Rostock-Barhöft

Stralsund, set fra vandet.

Alte Market med Skt. Nikolai Kirke og Rådhuset side om side.

Hovedalteret fra 1708.

Højalteret fra omkring 1480.

Orglet er fra 1840, restaureret 2004-6.

Prædikestol fra 1611.

Astronomisk ur fra 1394.

Jesusskulptur til minde om de faldne i første og anden verdenskrig.

Mindesmærke for jøderne, der blev forfulgt under Hitlers regime.

Kik ind i Johannesklosterets have.