19th May 2016
Overliggerdag i Halmstad

Fint vejr fra morgenstunden. Så fint, at vi i dag indtog vores morgenmad i cockpittet. Vi dasede hele formiddagen med læsning, krydsord og lidt opdatering på facebook. Over middag kom cyklerne frem, og vi besøgte Halmstad. Vi kikkede forbi Halmstad slot, bygget af Christian IV –færdigt 1609. Forbi Stortorget med en stor fontæne – Tyren. Videre ad Storgaden mod Nordporten i Christian IV’s forsvarsværk, som stod færdigt i 1601. Nu er kun den gamle byport tilbage. Vi krydsede elven Nissan for at kikke nærmere på en stor kopi af Picassos skulptur ”Kvindehovedet”. Derefter var vi på indkøb i Hemkøb, inden vi besøgte et gammelt gårdhus, som nu er Café. Her sluttede byturen med 2 øl i solen. Dejligt. Hjemme igen så jeg Danmarks sidste periode i ishockey mod Finland i WM kvartfinalen. Det blev desværre et nederlag på 5-1. Nu må vi se, hvad Sverige kan gøre mod Canada i aften.

Next: Overliggerdag i Halmstad
Previous: Glommen-Halmstad

Værtshuset Tre "Hjärtan", et bindingsværkshus fra 1700-tallet.

Fontænen "Tyren" på Stortorget.

Nordporten i Christian VI' forsvarsværk.

Picassos skulptur "Kvindehovedet".

Halmstad Slot, bygget af Christian VI 1609.

Broktorpsgården fra 1650.

Broktorpsgården fra 1650, hvor vi fik en øl.