28th Jul 2017
Dintel Marina-Willemstadt

Distance 5 sømil. Vejret var rædsomt – regn og blæst – og dertil et par slusninger, som ikke helt gik som ventet. Alt i alt lidt af en øv-dag, og under de betingelser orkede vi ikke at sejle videre. Derfor blev det kun til 5 sømil. Vi fik en rimelig plads i Willemstadt. Hen under aften lykkedes det at komme lidt rundt i byen i tørvejr. Byen ligger med kanal hele vejen rundt. På volden kunne vi cykle hele vejen rundt om den ældste del af byen. På hjemvejen nød vi en Leffe på en restaurant ved en anden del af havnen end den, hvor vi lå. Regnen forsatte hele aftenen.

Next: Willemstadt-Dordrecht
Previous: Middelburg–Dintel Marina (lidt før Willemstat)

En lille kuf - så er vi i Holland

Willemstadts gamle rådhus, der er brudepar og gæster på trappen

Mindesmærke for 143 belgiere, den under transport med båd til tysk koncentrationslejr gik under

Åkander i voldgraven omkring Willemstadts gamleby

Kornmølle i Willemstadt

En Leffe nydes på havnefronten i Willemstadt

Da vi kom til Willemstadt, gik Dannebrog til tops.