Borgholm-Berganässet

2010-07-05

Efter at være gået forgæves efter morgenmad på havnekontoret gik Jørgen op i byen for at hente morgenbrød. På vejen kom han forbi en lokal fisker. Af ham købte han 3 Kalmarflyndere (skrubber) for 40 sek., så nu er aftensmaden reddet. Kl. 10.30 var der afgang mod Solliden. Gåturen i skyggen gennem skoven var dejlig og sval. Vel ankommet var vi rundt i parken for at se de mange forskellige træer og blomster. Vi fik et par billeder af selve slottet og de smukke omgivelser. Vi holdt hvil på en bænk og drak en Slotsøl til lejligheden. Jonna købte et kort med brudeparret og slottet og fik det sendt til Anna. Tilbage ved båden spiste vi lidt frokost inden afgang mod nord. Afgang kl. 13, meget lidt vind, så volvoen må holde for. Ved Gaasø går vi indenskærs og nu for et forsejl, så vi i ro og mag kan følge med på kortet. Vi fortsætter indenskærs op til Fläskö, hvor der er meget trangt og nogle steder viste ekkoloddet 2,3 – 2,4, så det var i listesko og 1,5 til 2 kn. fart (styrefart), men vi kom fint igennem og ligger nu med hækanker bag og 2 træer for som fortøjningssteder. Øen, vi ligger imod, hedder Solberganässet. Ankomst kl. 18. Log 5.440,1. Trip 21.3.