Swakopmund

2010-07-08

Hoihoi allemaal! Zijn aangeland in Swakopmund. Totzover gaat alles prima. Van de oorspronkelijke 23 deelnemers zijn er uiteindelijk 19 overgebleven; een gezin van 4 moest 2 dagen voor vertrek annuleren i.v.m. medische omstandigheden. Heel sneu natuurlijk voor hen, maar eerlijk gezegd vind ik dat wel prima! 23 Is wel heel veel en met 19 heb je net wat meer ruimte in de truck enz. De gezinnen zijn hartstikke leuk, natuurlijk is er altijd een persoon wat kritiser of negatiever maar dat hoort er een beetje bij en in dit geval valt het nogal mee. De wedstrijd tussen Urugay en Nederland hebben we gekeken in Solitair. Daar was welgeteld 1 televisie aanwezig en wel in de staffcanteen. Was nogal spannend of we wel zouden kunnen kijken.... maar gelukkig vond de aanwezige staff het prima dus was de staffcanteen tussen half 8 ('t is hier een uur vroeger) en kwart over negen behoorlijk vol, ook andere campinggasten maakten gebruik van hetgeen ik had geregeld. De stemming zat er behoorlijk in en natuurlijk is er veel gejuichd! Iedereen heeft gisteravond ook Spanje-Duitsland gezien, sommigen op hun kamer, sommigen (waaronder ik natuurlijk) in het kroegje in ons hotel hier. Grappig om te zien dat de (zwarte) Namibiers heel hard juichden voor Spanje! Terwijl ik vandaag een auto met een blanke erin zag rijden met de duitse vlag. Zegt een hoop toch? In elk geval zal ik voor a.s. zondag opnieuw iets moeten regelen voor de finale. We zitten dan in Etosha National Park en wel in Okaukoujo (raarrrrrr, ik weet opeens niet meer hoe ik dat moet schrijven....) en da's een plek met campsite maar ook huisjes met tv en een restaurant dus ik denk dat daar wel iets te regelen moet zijn! We hebben de eerste twee nachten kamperen "overleefd" en het is hartstikke leuk! Natuurlijk vindt niemand het erg om nu 2 nachten in een kamer met wc en douche te zitten, maar ik heb er alweer een paar gehoord die uitkijken naar de volgende overnachtingen in de tent. Maar dat zijn er dan ook gelijk 5 achter elkaar voor we weer in een lodge zitten!. Mijn chauffeur is tot mijn verrassing opnieuw Dennis a.k.a. Crocodile Dundee. Vorig jaar beide juniorreizen met hem als chauffeur gedaan wat op zich prima ging, hij is echt een goede chauffeur, dol op kinderen, alles valt prima te overleggen. Alleen 's avonds was hij wel eens wat lastig, als hij moe was en 1 of 22 biertjes had gedronken kon hij enigszins paranoia doen.... Maar hij was erg blij mij weer te zien en tot zover gaat het alleen maar heel erg goed! "Mijn" campcourier is Hofni, een zwarte Namibier. Geweldige gast en ook dat gaat helemaal goed. Dennis zal na de eerste reis afhaken en dan krijgen Hofni en ik een andere chauffeur. In elk geval doen Hofni en ik beide reizen samen en da's fijn. Het weer hier is prima, 's nachts lang zo koud niet (nog niet) als vorig jaar! Een ook, tot nu toe, minder wind. Hier in Swakop is het hartstikke mooi weer, erg warm en een beetje wind, geen zeemist. Het lijkt nu wel warmer dan ik het ooit in de zomer (het is hier nu winter) heb meegemaakt.... Vannamiddag (mooi woord, he?) ga ik richting Vila Wiese om Johan en Tinky op te zoeken en een drankje te drinken. Ik hoop in elk geval dat ze er zijn, heb ze niet gebeld ofzo. Nou, dat is het wel voor nu. Ik heb alweer twee magazines aangeschaft en ga zo dadelijk richting het Deutsche Cafe voor een kaesebrodchen en een glas weisswein, lekker!