Arkösund-Ankarudden

2010-07-11

Afgang kl. 10 fra Arkösund. Videre mod Stockholm. Fint vejr, men vinden er mere østlig, så vi har foran for tværs og spids vind for første gang i mange dage. Ind imellem bruges motoren, da vi ikke ynder at krydse i smalle led med sten. Ellers en fin sejltur, som går igennem skærgården mod Landsort. Vi fornemmer flere huse på øerne og mange mennesker på skærene. Måske fordi det er en rigtig sommersøndag. Vi går til Ankerudden nord for Landsort, mest fordi man her kan få strøm til WM-finalen i aften. Men ak, da vi kommer kl. 18, kommer vi til at ligge uden på en tysk båd, en HR 42. Han fortæller, at der hverken er strøm eller vand. Da jeg siger, at strøm faktisk er grunden til, at vi kommer her, tilbyder han 220 volt, da han har generator, så nu er der ingen problemer med WM-finalen. Se, det er en rigtig nabo at få en søndag kl. 18, hvor finalen starter kl. 20.30. Og nu, hvor jeg sidder og ser 2. halvleg, håber jeg virkelig, Spanien vinder, fordi hollænderne er nogle ”svin” og dårlige ambassadører for fodboldsporten (mange brutale frispark), men nu må vi se, intet er afgjort nu kl. 21.40.