Selamat Malam

2006-07-06

Selamat Malam (oftewel: goedenavond)!

Heb mijn vuurdoop gehad inmiddels! En goed doorstaan! Gisteren de microfoon in de bus in handen gehad en zowaar ook gebruikt om het volume van mijn stem (wat an sich al niet mis is natuurlijk) wat te vergroten om de groep wat wijzer te maken over de Minangkabau (bevolkingsgroep op W. Sumatra). De " echte" resleidster is niet fit en vandaag hebben Patricia en ik de honeurs waargenomen door beiden een excursie voor onze rekening te nemen (we zijn 2 nachten in een stad genaamd Bukittingi, vandaar vandaag een dag met excursies). Was erg leuk om te doen en werd nog leuker toen op de terugweg de bus kapot ging en het er op leek dat er beter helemaal niet meer mee gereden kon worden... Liep allemaal goed af toen uiteindelijk bleek dat de chauffeur e.e.a. ter plekke kon maken. Maar in de tussentijd heb ik toch mooi kunnen oefenen met een onvoorziene en min of meer slecht-nieuws-situatie!!!! Over chauffeur gesproken: de "onze" is echt hartstikke goed. Jammer dat ik jullie niet kan laten zien hoe bepaalde delen van de weg er uit zien c.q. hoe er door auto`s, brommers, motoren, becaks en voetgangers gebruikt van gemaakt wordt. Bij enkelen van jullie zouden jullie de haren ten berge rijzen. Wat me dan weer brengt op de vulkanen en bergen hier. Sumatra is ECHT mooi! Ben helaas nog niet echt de jungle ingeweest maar ondanks het feit dat er al zoveel natuur op dit eiland vernietigd is is er ook nog heel veel groen over. En vulkanen zijn er ook: Bukuttingi wordt door 3 vulkanen omringd waarvan 1 Merapi heet.... Is ook licht actief.... Maar dat is het dan ook wel.

Morgen rijden we naar Padang aan de kust. De groep (met Corinne de reisleidster uiteraard) vliegen om 10.20 naar Jakarta; Patricia en ik om 18.00 uur naar Medan. Inmiddels hebben we bedacht dat we ook best even naar het strand in Padang kunnen gaan i.p.v. op een terras zitten. Maar of er dan veel van voorbereiden dus een bezoek aan de Orang Oetans in Bukit Lawang komt vraag ik me af.... Jullie zullen het allemaal wel lezen denk ik zo. Patrica is overigens een hartstikke leuke meid; ik zal haar straks best missen. We hebben veel lol met z`n twee-en (delen ook steeds een hotelkamer) zonder te klitten.

Ik heb in Italie 2 x een beekexpeditie gedaan met Hobby Robbie, ook wel bekend als Brullende Beer..... We hebben beide keren niet anders dan kunnen constateren dat er een stuk in de beek is waar het water omhoog stroomt (echt waar!). Nou: dat hebben ze Indonesie ook! Echt waar! Heb het zelf gezien! In een stuke irrigatiekanaal met betonnen wanden stroomde het water ook lichtjes omhoog!!! Kan niet aan de Lariam liggen dat ik dat gezien heb, want ten tijde van de sightings in Italie slikte ik geen anti-malaria-medicijnen.....

Hoop bij het volgende bericht van mij hier een foto te "plakken". Heb er nog niet veel gemaakt (wat problemen met het opladen van de batterijen) en eerlijk gezegd ook steeds vergeten fototoestel en usb-kabeltje mee te nemen als ik ga internetten. Maar ach, ik ben voorlopig nog wel een tijdje in Indonesie dus een of meer foto`s volgen vanzelf. Tot zover voor nu!