Update

2006-07-18

Hoihoi!

Even een update. Dank JP voor het namens mij op de site zetten van wat nieuws. De situatie was nog iets anders.... We waren op 10 km afstand van Pangandaran, rond half 5, 5 uur toen we heel veel verkeer tegenkwamen die allemaal seinden dat we moesten omkeren vanwege Air Laut (letterlijk: water zee). Na wat informatie ingewonnen te hebben besloten dat dan ook maar te doen. Inmiddels was er sprake van enige paniek in de bus (behalve bij de chauffeur, de busboy en mij!). Omgekeerd en uiteindelijk na overleg met Djoser en de lokale agent naar Ciamis gegaan en daar in een hotel. Toen wij daar aan het eten zaten kwamer er twee enigszins vieze nederlanders binnen die daardwerkelijk IN de tsunami hadden gestaan en alles kwijt waren behalve hun papieren en geld. Jullie snappen: nogal vreemde gewaardwording. Mensen uit mijn groep hebben onmiddellijk kleding en creme/tandpasta e.d. gedoneerd. Vandaag zijn we van Ciamis naar Wonosobo gereden. In het resto waar we lunchten kwame we een nederlands gezin tegen die OOK de tsunami hadden meegemaakt. Vreselijke verhalen, maar n elk geval hadden ze het overleefd en gingen toch door me hun vakantie. Hoe dan ook, vannacht in Ciamis nogal wat naschokken te voelen geweest (maar ik heb overal doorgeengeslapen!). Ik had inmiddels een alternatief programma in elkaar gedraaid en daar onstonden wat meningsverschillen over onderweg naar wonosobo in de bus. Hahaha, ik ben ECHT inmiddels een doorgewinterde reisleider, want ook dit heb ik naar tevredenheid weten op te lossen. (klinkt verwaand is het natuurljk niet). Krijg telkens schouderklopjes van mensen uit de groep. Da`s goed. Tussentijdse evaluatie was ook van Goed tot Zeer Goed voor mijn functioneren, dus da`s heel fijn. Morgen pakken we het oorsproknkelijke schema weer op: naar Yogyakarta, via de Borubudur. Tot nog toe kom ik alle mogelijke scenario`s tegen als reisleider, van passagiers die niet in het vliegtuig zitten, vermiste bagage, tsunami`s en meningsverschillen maar ik vind het nog steeds hartstikke leuk!!!! Tot de volgende keer!