Hallo alweer!

2006-07-20

Zo schrijft ze in dagen niets en zo na 2 dagen alweer! Vandaag de eerste volle dag in Yogyakarta. Gisteren via de Borobudur hier naar toe gereden. Van de Brbdr niet al te veel gezien; iemand in de groep voelde zich beslist niet lekker en aangezien ik nog 2 keer hierna naar de Brbdr ga..... Vandaag de Prambanan bezocht. Is hindoeistisch/boedistische evenknie van de Brbdr en maar plm. 100 jaar " jonger" (rond de 1.100 jaar jong). Bij aankomst bleek deze meer beschadigd te zijn dan ik van Djoser begrepen had.... Was wel te bezichtigen maar in beperktere mate dan ik had gedacht. Dus hadden we tijd over. Maar ja, 2 mensen waren niet met de rondleiding mee en werden pas op de afgesproken tijd verwacht; dus de rest van de groep moest wachten.... En warrum! Ik had het daarna ook wel een beetje gehad. Gisteren geprobeerd kaartjes met korting voor zowel Brbdr als Prambanan te verkrijgen, dat al tegen de groep gezegd, en dat lukte dus op het laatste moment niet. Nou ja, van die dingen dus. Maar nu gaat het weer hartstikke goed! Ik krijg echt veel support van een aantal mensen in de groep. 2 Ervan zeiden dat ze beslist na terugkomst Djoser gaan bellen om te zeggen dat voor het eerst sinds jaren ze weer een echte Djoser reisleider tijdens een Djoser reis hebben gehad en hoe geweldig ik het niet heb gedaan, hihihi. Is leuk dus! Overmorgen naar Malang en daarna de Bromovulkaan. Organisatie daarvoor heb ik al rond! Dus da`s lekker! En dannnnnnnn: naar Bali. Heeeeeeerlijk 2 volle dagen in Lovina beach (hoef in principe ook maar 1 excursie te regelen daar); dan 2 dagen naar Ubud. De tweede dag vlieg ik dan weer naar Medan, waar ik de dag daarna m`n volgende groep van het vliegveld haal. Ben benieuwd, heb nu echt wel een hele leuke en toch ook wel makkelijke groep. Ok, ok, ok, heb dan wel voor wat betreft de omstandigheden het e.e.a. aan ervaring opgedaan. Maar de combinatie van de mensen in de groep en deze omstandigheden was wel een prettige! Kunnen jullie je voorstellen hoe het geweest zou zijn met een moeilijke, lastige, zeurderige groep? Nah, ik ook niet. We zullen zien. Ik weet inmiddels natuurlijk veeeeeeeeeel meer over de hele trip en kan dingen nog wat beter vertellen en aanpakken. Zit goed! Ik zit hier trouwens in een internetcafe met 2 van mijn vrienden; Sjoerd en Matthijs, beiden 15 jaar oud en mannen die veel willen weten, wat ik hartstikke leuk vind! Die leergierig- en nieuwsgierigheid spreken mij wel aan en ik leer van hen daardoor ook weer een hoop. Echt leuk! Ik vermoed dat de volgende mogelijkheid om te internetten op Bali zal zijn, dus over een paar dagen. Geen nieuws is goed nieuws, en anders komt JP wel weer namens mij in de lucht!!!! Tot dan dan!!!