Bukittingi

2006-08-03

Dit keertje een hoi vanuit Bukittinggi (laatste stop op Sumatra). Morgen naar Jakarta waar de eerste echte vuurdoop m.b.t. zelfstandig dingen ondernemen voor een aantal leden van mijn groep zich zal aandienen.... Er werd gisteren al door iemand gezegd: ik ben op vakantie dus ik laat graag ALLES door iemand anders verzorgen. Hihihi, Djoser=vrijheid/blijheid. Wil vanalles voor ze regelen en ze behulpzaam zijn maar kan ze natuurlijk niet van `s ochtends vroeg tot `s avonds laat aan het handje meenemen toch? Maar: heb echt wel weer een leuke groep hoor, sommigen moeten nog een beetje wennen aan het feit dat ze gebruik kunnen maken van de vrije dagen en avonden om zelf op ontdekking te gaan; daarnaast zitten er een aantal "kanjers" in de groep met wie ik alleen maar oogcontact hoef te hebben.... Mijn vorige groep was trouwens echt wel zaaaaalig om de carriere van reisleidster mee te beginnen!
Eigenlijk loop ik nog steeds voornamelijk blij te zijn! Grappig dat ik, terwijl ik nog maar sinds kort op Sumatra kom, al zo blij kan zijn bepaalde mensen weer terug te zien. Zegt ook alles over die mensen natuurlijk! De geuren, uitzichten, warmte, taal enz. vervelen nog lang niet; geniet met volle teugen. Wat een juiste keuze heb ik gemaakt!
Dat was het voor nu. Heb niets spectaculairs meegemaakt.... geen achtergebleven passagiers dit keer, geen tsunami, alleen maar genieten en ook wel elke dag iets bijleren (als was het alleen maar het omgaan met mensen in de groep die niet van plan zijn zelf op ontdekking te gaan, hahaha). Liefs en tot de volgende keer.