Overliggerdag i Dirhami

2010-08-25

Formiddagen blev brugt på at cykle lidt rundt i det estoniske landskab. Det meste er skov, men man er i gang med at udstykke sommerhusgrunde, så vi kom forbi mange skilte med tilbud. Grundstørrelserne var på 5-10.000 m2, jo, skov er der nok af. Vi besøgte egnens kirke og kirkegård. Der var ingen adgang til kirken, så vi nøjedes med nogle fotos af gravsteder og kirken. Vi kom også forbi en campingplads med hytter. Der er ingen tvivl om, at området om 10-15 år er fyldt med sommerhuse, cafeer og andre turistprægede aktiviteter. Da her ikke er de store indkøbsmuligheder, sparer vi på vort eget forråd ved at spise på den lille café på havnen. Det er rørende billigt og samtidig god mad. Til frokost efter cykelturen, som afsluttedes i lyn og torden helt bogstaveligt, fik vi 2 omeletter med brød og salat + 3 x ½ liter fadøl. Pris 130 eekr = 60 dkr. 1 fadøl koster ca. 8 kr. – det er lige til at holde til. Resten af dagen slappede vi af. Til aften besøger vi igen vores lille stamcafé. I morgen går det videre mod vest, hvis vejrguderne vil. Hvis ikke, bliver vi. Her får vi frokost, aftensmad, drikkevarer og havnepenge for hvad 1 overnatning kostede i Tallinn (35€).