Kaapstad

2010-09-11

Daar ben ik weer! Eergisteren na 3 prima vluchten aangekomen in Kaapstad alwaar Werner samen met Barry op ons stond te wachten. Barry zal "mijn" chauffeur zijn de komende 6 weken. Is een schatje, beetje stil, veel glimlach. Vorig jaar heb ik al een dag met het gewerkt, tijdens de excursie Kaap de Goede Hoop. Hij is een beetje zenuwachtig omdat dit de eerste keer is dat hij deze reis gaat doen, maar heeft er wel zin in. Werner heeft hem speciaal op deze 2 reizen samen met mij gezet omdat 'm al zo vaak heb gedaan. Komt helemaal goed! De groep is klein, 9 mensen, maar erg leuk. Helaas zijn er vanochtend 2 dames ziek, hopelijk knappen ze snel weer op. Gelukkig hoeven we vandaag niet zo heel ver te rijden en gaan we pas om 1 uur weg. Van het hotel mogen ze tot die tijd in hun bedjes blijven, dus dat is prima voor mekaar.
Heb alweer een aantal oude bekenden gezien. Eerst kwamen Barry en ik Elvin tegen, een collega van hem en Werner, wat een verrassing was. Gezellig met z'n 3en zitten teuten. Verder had ik dezelfde gids als al een aantal keer en dat voelt ook vertrouwd. Gisteravond Aldo gezien en gesproken (en geknuffeld, want de knuffs van Marion, John, An en Dieuwke moest ik natuurlijk ook doorgeven). Altijd fijn om mijn zuidafrikaanse broertje te zien. Als het goed is ga ik hem later op deze 3 reizen in Kasane, Botswana nog vaker zien! Verder kreeg ik een telefoontje van Dennis (Uncle D) en Hofni. Die zijn op een toer een paar dagen voor ons uit en zullen we elkaar in Livingstone hopelijk zien. Uncle D heeft vrij snel daarna een andere toer maar misschien nog net tijd om mij te zien; Hofni heeft hopelijk iets minder haast. We zullen het allemaal zien.
Van Willeke kreeg ik bijgaande bijzonder leuke foto waarop ik innig geliefkoosd wordt door Fonya (voor diegenen die het ras niet kennen: Fonya is een ierse wolfshond).
De volgende emailgelegenheid, maar dat weten jullie onderhand, zal Swakopmund zijn. Dan ben ik alweer een paar dagen in Namibie, ek kan nie wag nie!