Traaaaaaaaag

2010-09-17

Hoihoi! Gisteren aangekomen in Swakopmund. Zit nu dus te internetten, al 27 minuten en kan eindelijk iets doen... Vandaar dat traaaaaaaag als titel dit keer. Maar goed, ik kan in elk geval hier weer fijn iets schrijven! Ik ben dit keer op stap met Barry als chauffeur. Vorig jaar al een keer met hem samengewerkt op de Kaap de Goede Hoop excursie. Een schat van een man, beetje stil. Hij heeft deze toer nog nooit gedaan en komt  op heel veel plekken (vanaf de Oranjerivier naar boven eigenlijk alle plekken) waar hij nog nooit is geweest. Hij is wat dat betreft een beetje onzeker maar kijkt ook elke dag opnieuw uit naar waar we die dag weer gaan en geniet volop. Eerst zou ik met Elvin, die deze reis al heel vaak heeft gedaan, gaan toeren maar aangezien er 2 onervaren reisbegeleiders aankomen heeft Werner besloten dat hij en Elvin met deze reisbegeleiders op stap gaan en dat Barry met mij (als ervaren reisbegeleidster op deze route, hahaha) ging rijden. Echt heel leuk om te doen; we kunnen het heel goed vinden met elkaar en Barry blijft maar zeggen dat er voor hem maar 1 toerleier in die wereld is.... We zijn begonnen met 9 gasten; 2 zijn er helaas inmiddels weer teruggevlogen naar NL omdat zijn vader op sterven lag. Sneu hoor, en we missen ze ook wel. Nu zijn er dus nog 7, allemaal heel leuk en een fijn klein groepje. Gisteren dus aangekomen in Swakop; Dennis (uncle D) en Hofni waren hier ook, dus dan weten jullie het wel, borrelen! Barry natuurlijk ook mee. We hebben erg gelachen en zijn helemaal vergeten om te eten.... Zegt genoeg denk ik. Dennis en Hofni zijn vandaag weer verdergereden maar we hopen elkaar in Livingstone opnieuw te treffen. Dennis heeft wel een toer hierrna en weet niet of hij vrije dagen tussendoor heeft. Hofni weet niet of hij diezelfde toer gaat of wil maken en blijft misschien (hopelijk) wat langer in Livingstone hangen. We zullen zien! Kaapstad was erg gezellig. Ik heb Aldo 2 x gezien en dat is natuurlijk altijd fijn. Verder kwamen Barry en ik toevallig Elvin tegen en hebben nog even met hem wat gedronken. Overal kom ik weer mensen tegen die ik al ken of leer nieuwe mensen kennen. Dis zooooo leuk! Goed, jullie lezen het al wel weer: ik heb het weer zeer naar mijn zin! Tot de volgende keer maar weer!