Olifantenavontuur

2010-09-29

Heb net een heel verhaal geschreven, maar helaas vloog de boel er toen uit. Nog maar eens dan. Gisteren in Livingstone aangekomen. Na aankomst in Marambalodge (waar ik 2 jaar geleden 1 x heb verbleven met een groep) bleken er een vijftal olifantebullen rond te struinen achter de laatste huisjes. Geweldig natuurlijk! Een tijdje later gingen ze tussen die laatste huisjes doorlopen. Toen we aan het eind van de middag rond het zwembad zaten/lagen kwamer er zelfs 2 olifantestieren over het terrein, helemaal naar de andere kant om daar bij de receptie enig mals en sappig groen naar binnen te werken. Ondertussen hadden ze aan de andere kant al het een en ander aan bomen en struiken vernield. De eigenaar heeft de twee grote jongens verjaagd door te roepen en met 2 kussens op elkaar te slaan. Bizar gezicht als man en olifant tegenover elkaar staan en de olifant uiteindelijk het hazenpad kiest. Maar lang bleven ze niet weg. Toen ik naar mijn tent was gelopen om een zaklamp op te halen verscheen er weer eentje, maar dit keer kwam hij recht op mijn tent af (er stond, let wel STOND nl een lekkere sappige struik zo'n 2 meter van mijn stoepje). Ik ben toen toch maar even naar binnen gegaan. Voel me overigens in de tent helemaal veilig hoor. In elk geval, toen wij zaten te eten in het (opnelucht) restaurant liepen ze nog steeds over het terrein en was de eigenaar ze nog steeds aan het verjagen. We zijn als groep na het eten maar richting onze onderkomens vertrokken want zo'n donkergrijze kolos zie je niet zo goed in het donker en met meerdere ogenparen die rondspieden is het toch veiliger. Later, toen ik in bed lag, zijn er nog wat groene twijgen nabij mijn tent verzwolgen... Op dit moment zijn ze er niet, maar waarschijnlijk komen ze zeker terug!
Gisterenavond hadden we Hofni en Uncle D (Dennis) hopelijk zullen zien, maar da's niet doorgegaan. Dennis is ziek en heeft ontslag genomen als chauffeur bij Nomad. Hofni belde me vanochtend om te vertellen dat hij vandaag naar Windhoek vertrekt en over een week een toer begint door Namibie. We gaan (hopen we toch) elkaar dan treffen en hopelijk een beetje uitgebreider.
Ok, ik zit bij wijze van gunst te internetten in het kantoor van de manager, dus kan het niet te lang maken. En aangezien ik dit verhaal nu al voor de 2e keer aan het typen ben..... Tot de volgende keer maar weer!