Kota Kinabalu

2010-12-06

Zo, eindelijk weer eens internet.... Ik herinnerde met van de week dat ik jullie volgens mij helemaal vergeten ben te vertellen dat tijdens de laatste trip in Afrika onder een van de boomstamkano's (mokorro's) in de Okavangodelta een nijlpaard bleek te zitten die opeens omhoogkwam! Gelukkig schrok hij/zij nog net iets meer dan de mensen in de kano (incl. de poler d.i. degene die dmv een lange paal de kano voortduwt door het water)!
Alhier op Borneo gaat alles nog steeds goed. Wat gedoe gehad met een bus een paar dagen terug, maar da's naar volle tevredenheid opgelost. Het regent hier zo nu en dan maar voornamelijk 's nachts of als we in de bus zitten. Alleen vanochtend in Mulu NP hadden we de pech dat het bakken uit de hemel kwam waardoor de zgn. canopy-walk niet door kon gaan. De rest van programma aldaar kon gelukkig wel doorgaan. Vanmiddag van Mulu via Miri naar Kota Kinabalu gevlogen. In Miri heeft Oma(r), onze gids, zich weer bij ons gevoegd. Hij was wel blij geloof ik, in elk geval vonden wij het ook wel fijn dat hij weer deel is van de groep.  Morgen opnieuw naar de Orang Utans, dit keer in Sepilok, het grootste Orang Utan Rehabilitatiecentrum van Maleisie.Altijd weer leuk! We moeten wel vroeg op morgen! Half 5 wake up call, 5 uur ontbijt, half 6 richting vliegveld. Maar dan hebben we in Sepilok lekker wat meer tijd. Na Sepilok gaan we naar de Kinabatangan rivier (2 nachten, was vorig jaar nog 1) en dan Kinabalu NP, 3 nachten. Dan schiet het al behoorlijk op want daarna nog 3 nachten op een paradijselijk eiland (Pulau Tiga) en is deze trip alweer voorbij... Maar goed, zo meteen eerst een lekker biertje (ja, ja, ik weet dat dat een beetje vreemd is omdat ik eigenlijk geen bier drink!) en dan in bad (heb een ligbad in mijn kamer, maar vanacht slapen we dan ook in een 4 sterren hotel)!. Tot de volgende keer maar weer.