Hoooooooooog tijd!

2011-05-02

Zo, 't is wel weer eens tijd, nietwaar? Tijd voor een kletspraatje van mijn kant op "getjealous". Ben, voor nu althans, klaar met werken bij Delta Lloyd. 't Was heeeel fijn dat ik daar terecht kon en brood mét beleg op de plank kon verdienen, maar even een weekje niet is ook wel lekker. Daarbij kan ik natuurlijk m'n tijd wel goed gebruiken aangezien ik zaterdag naar Indonesië vlieg. Dit keer 1 reis Sumatra, Java en Bali. Net als vorig jaar mei. Heb er reuze zin in! Er zijn maar 11 gasten en dat is wel lekker. Hoewel een paar meer sommige dingen wat makkelijker maakt, zoals een facultatieve excursie over het Tobameer, aangezien je een boot huurt voor de hele dag en met minder mensen betaalt men natuurlijk meer....
 Vandaag naar Djoserkantoor in Leiden geweest. Daar was de stemming niet zo opgewekt en dat is heel begrijpelijk. Gisteren hebben alle reisbegeleiders, dus ik ook, een mailtje gekregen dat het ene dodelijke nederlandse slachtoffer van de zelfmoordaanslag in Marakech, Marokko, een reisbegeleider van Djoser was. Hij was de dag voor de aanslag net naar Marokko gevlogen met een groep voor een wandelvakantie en was op de verkeerde tijd in het café waar de aanslag gepleegd is. Ik kende hem niet overigens, maar iedereen op kantoor wél, dus zij zijn behoorlijk aangeslagen. Er zijn twee groepsleden ernstig gewond geraakt. Drukt je wel even met de neus op de feiten. Niet dat ik ergens bang voor ben, hoor! Maar 't is natuurlijk wel een collega die daar is omgekomen,
In elk geval heb ik net m'n route in Indonesië ingevoerd zodat de trouwe lezer weer kan volgen waar ik uithang de rest van de maand mei. Maandag 30 mei ben ik weer terug. In de tijd dat ik er niet ben gaat  nicht Manon m'n flat bewonen, een deel van de tijd vergezeld door haar vriendje. Morgen komen ze de laatste instructies "incasseren", hahaha. Vanavond komt Jon Benjamin eten; morgenavond eet ik bij Hans, overmorgen bij Yvonne en Paco, tussendoor kapper, Ryolanda nog even zien, huis opruimen, koffieleuten bij Mams, enz., enz., enz. Jullie kennen de riedel al wel denk ik zo. Heb al wel in m'n hoofd wat er mee moet aan kleren en dat ligt ook min of meer al klaar. Nog even m'n verbandmiddelenkoffertje checken en zo nodig aanvullen en dat soort dingetjes.
Donderdagavond zijn Margriet, Yvonne, Kyra en ik naar "Gooise Vrouwen" de film geweest. Nooit gedacht dat ik daar naar toe zou gaan, maar toch gedaan. En eerlijk is eerlijk, het was best leuk. Luchtige, niet al te diepgaande, film met heerlijke aanstellerij hier en daar.
Vrijdag komt Hetty onze Saar weer ophalen. Nu ligt het monster (Saartje dus, he) lekker in de zon. 's Nachts houdt ze me steevast gezelschap en soms wordt ik wakker en ligt mevrouw ergens midden op bed en ik ergens langs de muur.... Maar het is wel gezellig wakker worden, ze rekt zich dan eens lui uit en ik moet haar eerst uitgebreid over haar buik kriebelen voordat ze aanstalten maakt om van mijn bed af te stappen.
Oké, ik denk dat ik wel weer genoeg van me afgebabbeld heb, tijd om wat te gaan doen!