Hamnvika-Brønnøysund

2011-06-14

Aftensmaden i aftes var god. Vi lavede fiskene på grill og kartoflerne ligeså. Det blev ganske vellykket. Afgang kl. 8,30, og vinden havde taget til i løbet af natten og mere, end vi havde ventet. Så vi satte et rebet storsejl, og det var rigeligt. Vi gik 7,5-8. Vinden var foran for tvæs og ind imellem var Freja svær at holde – det blæste vel 12-14 m/s og i pustene noget mere 15-16 m/s. Vi overvejede lidt forsejl, men havde rigeligt at se til med et sejl. De første 16 sømil var ret åbne, så vi fik en del røgvand. For motor forbi Rørvik og lidt nord for. Herefter sejl igen, Nu med både rebet forsejl og storsejl. Vinden havde løjet noget, så det gik udmærket. Lidt syd for Brønnøysund igen motor i et kvarter. Derefter sejl ind mod sundet. Motor de sidste mil ind til Brønnøysund. Ankomst kl. 18,l5. Trip 65,1. Log 8104,7. Efter aftensmad indkøb i COOP-mega, som ligger lige ved havnen. Så er vi klar til de næste dages strabadser, i hvert fald hvad proviant angår.