Krokholmen-Bodø

2011-06-19

Efter nogle hyggelige timer i midnatssolens skær sammen med Ingelisa og John fra Bodø og nattesøvn fra 1,30 til 10,30 måtte vi videre til Bodø. Vi nåede lige ud i sejlløbet tidsnok til at se Hurtigruten, der i dag var ledsaget af en masse mindre både. Grunden til det store postyr var, at netop denne tur med Hurtigruten bliver sendt direkte på NRK2. Det er blevet en populær udsendelse, og mange møder frem for at se ”Nordnorge”, som Hurtigrutens båd hedder. I Bodø blev båden modtaget med kanonsalut fra en skanse på en ø ved indsejlingen til Bodø havn. Klokken godt 3 sejlede Hurtigruten videre, og vi fik et billede af udsejlingen fra Bodø. Det sammen gentog sig – mange både fulgte ”Nordnorge” ud af havneområdet. Det vigtigste her i Bodø er nok, at vi skal forsøge at få vores gasflaske fyldt, da vi ikke kan bytte os til en ny. Vi bruger ret meget gas til madlavning, når vi ikke har grillvejr ret tit. Det er blevet til 3 gange indtil nu, hvoraf den ene var i regnvejr i Sandnes. Ankomst Bodø kl. 13,30. Trip 15,1. Log 8354.0.