Bodø-Kjerringøy

2011-06-20

Det meste af formiddagen brugte vi til at undersøge, hvordan vi kunne få gasflasken fyldt eller byttet. Desværre, det kan vi ikke klare! Vi var 2 steder, og det ene sted kontaktede firmaet, de fik fyldt gas hos. Men der var ikke noget at gøre, vi får ikke byttet flasken, før vi kommer til Danmark, så vi må spare på det vi har og så håbe på grillvejr. Ellers fik vi handlet madvarer, og inden vi sejlede, tegnede jeg et medlemskab hos Norsk Redningsselskab. Vi håber ikke, vi får brug for det, men det føles lidt mere trygt, når man er helt alene på det store vand! Vi beslutter at gå til et kendt historisk sted – Kjerringøy. I min havneguide står der: ”Her kan du opleve landsdelens bedst bevarede handelssted fra 1800-tallet. Stedet er gjort til museum og består af 15 fredede bygninger i et unikt miljø”. Det har vi så tænkt os at se lidt nærmere på i morgen. Derefter er det lidt mere usikkert, hvad vi gør. Vejrmeldingerne er ikke alt for lovende. Det fine vejr er vist desværre ovre for denne gang. Der meldes mere vind og regn – så vi må se, om det holder. Afgang Bodø 14,30. Ankomst Kjerringøy kl. 17,30. Trip 19,8. Log 8373,6.