Skutvik-Skrova-KabelvÄg

2011-06-24

Forleden opdagede vi ferskvand under dørken. Vores vandpumpe havde været lidt ustabil, så det tydede på en læk i trykvandssystemet. Jeg undersøgte systemet og fandt en læk ved en forskruning ved pumpen. Jeg pakkede om med unitape, og det hjalp – det virkede helt tæt. Men så i går var den gal igen. Ny undersøgelse – nu var det en kobling, som lækkede lige ved varmtvandsbeholderen. Nu var gode råd dyre. Den kunne ikke skaffes lige med det samme. I gang med at tænke – hvordan klarer man det med det, vi har at gøre godt med. 1) Revnen på begge sider af muffen blev pakket med unitape. 2) Dækker det hele med Tec 7. 3) Klipper strimler af gummibådslapper og lægger dem ned i massen (Tec 7). Det tørrer så på turen fra Skutvik til Kabelvågen. 4) Lægger 3M tape udenom reparationen. 5) Laver en besnøring med vokstråd. Nu er det bare at vente – og så prøve at sætte tryk på igen. Så vi venter, og imens har vi 5 liter vand på dunk som eneste vandreserve.
Turen i dag foregik i tørvejr – dejligt. Vinden var svag fra NW, men her betyder det kold vind. Så det var med fuld mondering: Ekstra sokker, forede støvler, hue, vanter, fuld regnsæt. Vi sejlede for sejl en times tid på Vestfjorden. Resten for motor/storsejl. Vi var først inde på Skrova, men her var der hverken el eller vand. Til gengæld en masse skrigende måger, da vi var er nabo til en fiskefabrik. Vi synes ikke, det virker tillokkende, så vi sejler videre til Kabelvåg. Inden Skrovna fiskede vi lidt. Måske et kvarter-tyve minutter. Jonna tog 3 små sej, som bliver aftensmaden i dag. Her i Kabelvåg er der også larm, men her er det nordmænd, der varmer op til midsommerfest i morgen. Senere på aftenen vil vi gå en tur i byen, men finder ud af at broen, vi ligger ved, ender i en koncertplads, hvor en, der hedder Reidar Larsson og hans orkester, gav koncert. Vi drak en øl, hørte et enkelt nummer og gik tilbage til en opvarmet båd, hvor vi hørte resten af koncerten. Det er vist kun indfødte, der kan nyde en friluftskoncert kl. 10 om aftenen, når der stadig er sne på fjeldet bagved.
Afgang Skutevik kl. 11,00. Ankomst Kabelvåg kl. 17,30. Trip 26,2. Log 8441,4.