Overliggerdag i Svolvær

2011-07-02

Vi havde i aftes en hyggelig time sammen med Annelise og Per Knudsen fra Ferslev og Pers kusine og mand. Vi hentede dem ved Hurtigrutens færge Polarlys og sendte dem af sted igen en time senere, dog med et kvarters forsinkelse, da en del passagerer ikke var mødt op til tiden. I formiddag var vi på Skype med Lea, Mette og Niels. Dejligt at se dem og høre lidt om, hvordan det står til hos dem. Det samme har vi haft glæde af i forbindelse med Xenia, Charlotte og Peter på turen. Dejligt at se, at de små kan genkende os på skærmen. Derefter gik vi en tur i byen. Vi fandt bobilparken, ikke særlig langt fra havnen. Vi forventer, Bit, Moe, Morten og Anders arriverer i morgen søndag. Vi glæder os til at vise dem lidt af det Lofoten, vi har oplevet. Ellers er dagen gået med ”hjemlige gøremål”. Jeg har fået færdiglæst alle 10 Sjøwall-Wahlöö romaner med Martin Beck, så nu må jeg nok gå tilbage til krydsordene. Jonna læser og strikker. Hun har lige sluttet Herbjørg Wassmos ”100 år”, som foregår her på Lofoten. Da vi ikke har fisket i dag, står aftenmenuen på hvalbøf med bløde løg, champignon og nye kartofler. Dertil rødvin. Jeg ved ikke, hvor sundt det er, men forleden måtte jeg lave et ekstra hul i livremmen. Den må spændes ind, ikke kun pga. priserne, men også for at holde bukserne forsvarligt oppe!! Kan du stikke den, Jørgen Djørup. Sådan er det at blive pensionist. Du må hellere vænne dig til tanken. Ha, ha. Dagens fangst: 4 hvalbøffer i COOP