Dronningeruten i Stø

2011-07-07

Natten til i dag blev der taget midnatssolbilleder, hvorfor vi først kom i seng ved 2-tiden.
Til morgen blev hvalturen aflyst pga, vejret. Det blæste bravt, og vi manglede 50 mil i at være i Andenes. Der blev hurtigt udtænkt en alternativ plan. Vi kører til Stø i autocamperen. Her er der mulighed for en vandretur i fjellet. ”Dronningeruta” er en mærket turløjpe på ca. 15 km med start og mål i Stø. Dette er en tur, som dronning Sonja lod sig begejstre af i 1994, deraf navnet. Turen skulle kunne klares på 6 timer. Vi starter ved 13-tiden. Turen var nok en kende mere udfordrende, end vi havde forestillet os. Vi medbragte proviant til pauserne, og det var også nødvendigt. Turen bød på helt fantastiske udsigter. Vi kom helt op i ca. 450 m højde og også hele ned igen. Bagefter var vi glade for, at vi tog mod ufordringen, men undervejs var alle ikke lige sikre. Vel nede kl. ca. 19,30 gik turen tilbage til Sjøhussenteret i Sortland. Senere aftensmad, snak og yatzy ombord på Freja. Aftenen slutter med afsked med Anders, Morten, Birgit og Christian. I morgen har vi planer om at vende skuden mod Danmark.
Dagens fangst: Jonna vandt sit første yatzyspil nogensinde.