Sandnessjøen-Møyhamna ved Torghatten

2011-07-13

Vågnede igen op til regn. I dag hjalp det ikke med en ekstra kop kaffe. Regnen fortsatte med større og mindre ophold hele dagen. Efter indkøb til husholdningen og lidt ekstra forfang var der afgang fra Sandnessjøen kl. 11,30. Vinden var imod de første ca. 10 mil – derefter for sejl hele vejen til Brønnøysund. Hård kryds i 8-12 m/s. I starten reb i både storsejl og fok, senere kun fok. Vi fulgtes med en Dufour 36, som ikke helt kunne gå vores højde, men til gengæld gik stærkere end os, når der blev en smule slæk. For første gang på hele turen var der en del sejlbåde på vandet. Til gengæld ingen motorbåde - herligt!! I Brønnøysund var gæstehavnen helt fyldt op, så vi fortsatte for motor til den lille havn ved Torghatten, Møyhamna. Her blev der en lille plads til os. Så skulle der tørres tøj, hvorfor varmen kobles til. Hue, vanter, regntøj, cowboybukser, lange underbukser og regntøjet, som var vådt indvendt, hænges til tørre. Ankomst Torghatten kl. 18,30. Trip 44,8. Log 8919,7. Dagens fangst: Fiskeriet aflyst pga. vejret.