Livingstone nog steeds

2011-07-25

Ben ik weer. Gisteren de nieuwe groep afgehaald van het vliegveld, wat eeuwen duurde. Want, jawel, 6 stuks bagage niet meegekomen. Hopelijk komt het net zo snel allemaal goed als de vorige keer (op 1 x na) en komen de tassen vandaag rond 1 uur alsnog. Zou wel fijn zijn aangezien we morgen gaan kamperen en zéker de slaapzakken heel erg nodig zijn. Groep lijkt leuk, wederom twee gezinnen die samen reizen. Wel al 2 kritische vragen gehad waarvan ik er 1 makkelijk kon oplossen. De andere is wat lastiger: in de info aan de klanten staat dat we in Divundu in een lodge slapen terwijl er camping is geboekt. Weliswaar is hotelinfo altijd onder voorbehoud, maar toch vinden deze klanten dat ze recht hebben op een lodge i.p.v. kampeerplek aldaar. We zullen zien of Djoser er iets mee doet; zo niet, gaan we gewoon kamperen en zal er misschien weer eens een klachtenformulier aan te pas komen. We shall see. Eergisteravond nog met Ruben een tijdje doorgebracht waarbij wel bleek dat hij en ik op dat moment in elk geval nog goed door één deur konden. Dit even naast een aantal dingen die het andere teamlid tegen zowel R als mij gezegd heeft in zijn beschonkenheid. Toen we elkaar alle 3 gisterochtend weer troffen leek alles overigens weer koek en ei. Ruben en Gladman trekken weer fijn samen op en ik doe m'n eigen ding. Het blijft een leerzaam proces hoor, dat reisbegeleidersschap, en dat bedoel ik positief. Ik ben erg gewend aan het samen met chauffeur, camp courier en/of gids tijd door te brengen maar ben op deze reis toch wat meer op mezelf aangewezen. Ben benieuwd hoe dat in oktober met de hotelreizen zal gaan aangezien Djoser deze nu ook met een zogeheten overland-agent gaat doen, dus met een truck i.p.v. bus. De crew van dit soort maatschappijen is toch vaak wat anders ingesteld dan "mijn" chauffeurs van de bussen. Maar voor die tijd ga ik lekker eerst nog naar Borneo waar ik weer zal samenwerken met Oma, net als in december en januari.
Ik hoor dat het weer in Nl niet zo fraai is.... Hier is het overdag lekker warm en zonnig. 's Avonds en 's nachts wel fris om niet te zeggen zo nu en dan koud! Maar goed, het is hier dan ook winter. Goed, tot zover de berichten van vandaag. Misschien morgen/overmorgen meer vanuit Kasane, Botswana en anders hopelijk de dag daarna vanaf Baobab Planet. Doeidoei