Fødselsdag i Geiranger

2011-07-26

I dag fyldte Jonna 61 år. Jeg stod tidligt op og satte flag i riggen, i alt 12 stk. J-O-N-N-N-6-1-T-E-L-Y-K. Jeg blev lidt våd, da jeg satte dem op. Det regnede fra morgenstunden. Efter at kaffen var lavet, kunne fødselaren stå op til bad, mens jeg rettede morgenmad an. Efter et langt og hyggeligt morgenmåltid gik vi en tur op ad bakken for at se lidt nærmere på Geiranger by. Vi var inde i den lille, men smukke kirke. Desuden så vi en del til Storfossen, som løber brusende ned gennem Geiranger. Lettere våde hjem til frokost og indendørs sysler. Der var stadig regn. Turistmaskineriet kørte upåvirket af vejret. Der blev sejlet sightseeing-ture med cruisergæster fra 2 store krydstogtskibe. Alt dette mens skyerne hang lavt og regntunge over Geirangerfjorden. Til aften spiste vi på en nærliggende Bistro. Vi fik elgmedaljon med pommes røsti og grøntsager. Dertil et glas øl. Det var meget velsmagende og mørt. Nu er flagene pakket, og aftenkaffen er drukket. I morgen sejler vi fra Geiranger. NB: Vi havde også bryllupsdag i dag. Nr. 38 i rækken (37 år).