Hareid-Måløy

2011-07-28

Hvis nogle af vore trofaste læsere af hjemmesiden har konstateret en vis ustabilitet på det sidste, kommer forklaringen her. I Geiranger var de høje fjelde skyld i, at vi slet ingen forbindelse havde. Sågar GPS’en mistede sin ellers meget fine stedsans og bad om at få indtastet en position!!! Så regnede vi med, at alt ville være OK i Hareid, hvor fjeldene ikke er så høje. Men ak, her kom vi kun på nettet i en kort periode, så vi manglede stadig en del ajourføring og ikke mindst en vejrmelding. Efter nogle timers sejlads i dag var forbindelsen OK, og vi kunne få en vejrmelding. Den forudsagde øgende vind fredag, kuling lørdag. Så blev vore planer for dagen ændret. Vi ville være gået til Sandshamn før Stattlandet for at vente på godt vejr til at passere det frygtede hjørne. (Se evt. tidligere beskrivelse). Men da vinden ville øge i morgen, besluttede vi allerede i dag at runde Statt, og trods kun 1-3 m/s var der alligevel en hel del dønning, men turen gik fint. Det er vi godt tilfreds med nu, hvor vi ligger godt og trygt i Måløy gæstehavn. Afgang Hareid kl. 11,00. Ankomst Måløy kl. 20,00. Trip 54,5. Log 9377,3.