Vliegveld Johannesburg

2011-08-12

Zo, derde poging. Bij de eerste poging werd de internetverbinding verbroken; bij de tweede poging heb ik een toets geraakt waardoor m'n hele verhaaltje weg was en ook nog eens dit schermpje ernstig verkleind. Wat overigens nog steeds zo is, ik kan nog nét lezen wat ik typ, hahaha! We zijn inmiddels dus aangeland op O.R. Tambo Int. Airport Johannesburg. Ik zit in de smokerslounge, mét een Savanna, lekker even met mijn notebookje te spelen. Over 1 1/2 uur moeten we boarden voor de vlucht naar Frankfurt. Ik zou op dit vliegveld misschien een ontmoeting hebben met een Namische kennis van mij, Claus, die vanuit Duitland via Joburg terugvliegt naar Windhoek, maar ik krijg geen contact met hem. Nou, ja, het was een leuk idee.
Ik zie op weeronline dat het behoorlijk regenachtig is in NL. Nou vind ik dat niet zo erg voor de dag dat ik thuis kom; dan heb ik toch altijd al de behoefte om me op te suiten in mijn flatje, met een fles wijn en een dvd. Maar voor de mensen die vakantie in ons kikkerlandje is het natuurlijk niet zo leuk. De komende 11 dagen dat ik thuis ben zou het wel fijn zijn als het lekker weer zou zijn, maar een deel van de tijd zal ik het druk hebben met opruimen van de kelder en andere vertrekken. Ja, ja, ik heb dat al veel vaker geschreven, maar dit keer is er geen ontkomen aan! Ik ga 25 augustus weer de hort op, Borneo, en kom 15 sept terug. Die dag beginnen de werkzaamheden in ons portiek ook, dus voordat ik richting ZO-Azie ga moet e.e.a. voor elkaar zijn!