Lemvig-Venø

2011-08-16

For sejl ud af havnehullet i Lemvig. Vi lå helt inde ved byen, hvor man er i gang med en helt ny havnefront, som indeholder et fint gæstehavnsbassin. Herfra er der kun ca. 100 m til gågaden, så mere centralt kan det ikke være. Så vi startede dagen med at gå op i byen, få vekslet de resterende norske kroner om til danske og så Lemvig Kirke.  Der er mulighed for motion på 2 stier, der begge starter ved Museet. Det er planetstien, som Jonna gik i går, og Skulpturstien, som er ca. 2 km. Langs den er der granitskulpturer af Torvald Westergaard. Denne sti gik vi her til morgen, og den sluttede med en bænk, hvor der var flot udsigt over byen, og vi kunne godt se det rimelige i, at man kalder byen for Vestjyllands smørhul.
Tre timer efter afgang fra Lemvig var vi nået til Venø, hvor vi så den meget lille Venø Kirke. Derefter var vi på Venø Kro for at spise venøbøffer til aften. På Venø traf vi igen nibefolkene fra Blue Balou og Molley. Det blev til hyggeligt samvær. Trip 15,1. Log 9961,8.