Kuching

2011-08-28

Dag nr 5 van deze trip... Net terug uit Bako National Park, wat weer erg leuk was. Groep is echt fijn! We hadden in Bako geen water... soms konden we wat water tappen uit een kraantje en emmers naar boven sjouwen, soms ook niet. Maar geen geklaag vanuit de groep! Vanmorgen regende het en kwam er weer water uit het kraantje, maar ja, we werden om half 8 al opgepikt, dus daar hadden we niets meer aan. Gelukkig waren de kamers in het hotel in Kuching al klaar en kon iedereen hier lekker poedelen en schone kleren aan. Ik zit nu met Oma (mijn broer/gids) en Sally (Oma's vrouw) in het restaurant van het hotel, zij met de laptop, ik met m'n notebookje. Wat is wifi toch een leuke uitvinding! Vanavond ga ik lokaal eten met Oma en Sally, heel gezellig. Zijn echt vrienden van me. Willen ook heel graag dat ik volgend jaar in elk geval 3 reizen hier ga begeleiden (het liefst allemaal zeiden ze); gaan daarover zelfs een mail naar Djoser sturen. Grapzig, he? Ik wil best 2 of 3 reizen weer doen hier volgend jaar, graag zelfs, maar ja, heb het al eerder gezegd geloof ik, ik heb een luxe probleem... Ik wil nl (zou graag willen) minimaal 2 hotelreizen Z.A.-Namibië etc. (liever meer), de 2 junior kampeerreizen Namibië etc., dan dus 2 of 3 Borneo én ook weer een keer naar Kenia... En Indonesië vind ik ook wel errug leuk. Ik krijg normaal gesproken 7 of 8 reizen per seizoen, dus reken maar uit!
Het is weer eens zover: ik zit hier en denk: dat en dat en dat wilde ik nog op getjealous zetten. En natuurlijk weet ik niet meer wat het nou was!