Kundasang

2011-09-09

Gisteren, na 2 zeer leuke dagen in Bilit aan de Kinabatangan rivier, in Kundasang gearriveerd. We zitten min of meer aan de voet van de Kinabalu berg op 1.240 m boven zeeniveau. Gelijk een hele andere wereld met ander weer. Vandaag gaan we een theefabriek bezoeken, onze voeten en kuiten laten `beknabbelen` door vissen en vervolgens naar Poring Hot Springs. Morgen wordt het een dagje Kinabalu NP. Op Sarawak hadden we Oma als gids, in Mulu Burong en vanaf Sandakan (Sabah) Glenn. Een schatje. We werken goed samen. Hij wil wel alles regelen voor de hele groep terwijl zij hier juist de kans hebben om hun eigen ding te doen. Maar het is goed dat Glenn het op z'n minst aanbiedt! Verder gaat alles nog steeds goed. In Bilit heb ik overigens eindelijk de Potjo Potjo geleerd. Dit is een linedance en de vorige twee reizen heb ik al een poging gedaan om het leren, maar dat lukt niet zo erg.... Deze reis in het longhouse bij de Iban hebben ze het weer geprobeerd (ten overstaan van de groep én heel veel longhousebewoners!). Dat was wel een succes, maar niet omdat het mij lukte maar omdat het er zo grappig uitzag. In elk geval: nú heb ik het onder de knie en het was superleuk om het te leren! (En eigenlijk is het heeeeeeeeeel makkelijk, hahaha).
Ik zit nu in de lobby van ons hotel waar WiFi is. Heb vanochtend in mijn kamer ook geprobeerd te internetten maar daar was het signaal zwak. Was alweer vroeg uit mijn bedje, rond 5 uur. Wakker! Maar was ook om 9 uur al gaan slapen.
Overmorgen lekker naar Pulau Tiga, "Survivor Island". En dan alweer naar huis! Heb het de vorige keer al gezegd geloof ik, maar het gaat allemaal weer heeeeeel snel. Ben reuze benieuwd hoe ik mijn flatje ga aantreffen als ik thuis kom, omdat ze de dag voordat ik weer in Zwolle terug ben al beginnen met breekwerk voor de renovatie van badkamer en toilet. Ik verwacht mijn koelkast, wasmachine en droger in elk geval aan te treffen in de woonkamer en waarschijnlijk ook een chemisch toilet(je). Vol! Ik laat het jullie wel weten als ik thuis ben, keej?