Pulau Tiga

2011-09-12

Gisteren aangekomen op `Survivor Island` waar de engelse versie van Expeditie Robinson een paar jaar geleden is opgenomen. De boottocht hiernaar toe was woelig te noemen. Heel veel water wat naar binnen (boot) kwam. Ik had gelukkig m'n regenponcho bij de hand, maar was toch behoorlijk nat toen we aankwamen. Maar maakt niet uit, het is hier warrum! Gerard, één van 'mijn' gasten, was ook onder mijn poncho gedoken en heeft bijna de hele bootrit zo gebogen naast me gezeten. Grote hilariteit onder de rest van de groep natuurlijk... Iedereen heeft het hier erg naar de zin, maar ja, kan ook bijna niet anders, 't is een heerlijk plekje hierzo, de zon schijnt, de zee ruist, de varanen laten zich goed bekijken en de staff is hartelijk. Ik had al gehoord dat er een aantal van de mensen die ik hier kende vertrokken zijn, maar gelukkig zijn er ook nog een aantal oude bekenden gebleven en nieuwen die ook hartstikke leuk zijn. Vanmorgen kreeg ik nog een knufff van Ricky, één van de oude bekenden, die ik gisteren niet had gezien. En vanavond gaat er gekaraoked worden, met één of twee-en-twintig borrels erbij natuurlijk. Ik had een paar flessen drank gekocht (lokale brandy) en van Oma nog een paar flessen (ook lokale) whiskey meegekregen. 2 Grote flessen cola erbij en het feest kan beginnen. Nou moeten jullie niet denken dat we daar dronken van gaan worden, want we zijn met een heeeeeeel stel! Maar wel heel leuk, I'm one of the guys!
Het huisje waar ik verblijf is dezelfde als de afgelopen 2 keren. Heerlijk plekje. Geen uitzicht op de oceaan (zuid chinese zee), maar wel op een watertje waar regelmatig varanen inzwemmen, langs mijn verandaatje. Heb ik vast vorige keer dat ik hier was ook al over geschreven? In elk geval, vanochtend zat ik om half 8 in mijn slaaptshirt op dat verandaatje een sigaretje te roken. Eén varaan lag vlakbij te zonnen, twee zwommen in het watertje, slijkspringertjes/modderkruipertjes (visjes die op hun voorvinnen over land "lopen" en in hun kieuwholtes een hoeveelheid water opslaan waar ze een tijdje zuurstof uit kunnen halen om enige tijd op het land te kunnen verblijven), krabben, kleine hagedisjes, vlinders, vogels en zo meer om me heen. Gisteravond 2 x een klein soort rat gezien die heel nieuwsgierig waren en ook een tokeh (grote gekko). Het grappige aan de tokeh's hier is dat ze er hetzelfde uitzien als die in Indonesië maar een ander geluid maken. Het lijkt erop maar toch ook weer niet.
Hoe dan ook, ik zit hier nu met een blikje fris aan de zijkant van het restaurant (waarbij je je dan een soort van hele grote veranda moeten voorstellen, met dak natuurlijk, maar aan 3 kanten open) met uizicht op de oceaan (en het geluid van de golven). Later vandaag ga ik snorkelen, ik heb het masker en de vinnen al opgehaald. Lekker hoor, maar zien wat je gaat doen!