Gauw gauw

2006-11-16

Gauw gauw ff weer iets schrijven.... Ben nu in Rundu en hier blijkt zowaar een internetcafe te zijn! Ik mag gratis internetten omdat ik de "guide" ben, in de (niet stille) hoop dat ik gasten mee ga nemen hiernaartoe de volgende keer. Tja, zo werkt dat, maar wel leuk! Net uit de Okavangodelta gekomen. Was erg gezellig. Daarvoor in de Caprivistrip (Namibie) in de geweldige campsite Ngepi overnacht; altijd leuk! De dag ervoor, toen we van Chobe naar de Caprivistrip reden zo ongeloooooooooooooooooflijk veel dieren gezien, in misschien een uur tijd. Een olifantenmoeder (met baby) die een "moc-attack", schijnaanval dus, op de bus uitvoerde om haar kind te verdedigen. Zodra ze dat deed verschenen er allerlei andere olifanten in volle vaart die om de baby gingen staan. Geweldig natuurlijk. Maar het hoogtepunt voor mij was absoluut de 4 "afrikaanse wilde honden" die we zagen, vlak langs de weg. Voor degenen die niet van deze dieren op de hoogte zijn: het zijn geen honden, het is een op zichzelf staande soort en ze worden zelden tot nooit gezien!!!!! Nou ja, jullie snappen het wel, ik weer helemaal gelukkig!

De groep is leuk tot nog toe. Lekker dus! Tim is mijn chauffeur voor deze trip en da`s ook hartstikke gezellig. Jammer alleen dat mijn laatste reis is afgelast..... Er is inmiddels al wel een ticket terug v.a. Livingstone naar Johannesburg en vervolgens van Johannesburg naar Amsterdam geregeld. 24 december, als ik het goed heb om 10.00 uur, sta ik dan weer op Nederlandse bodem. Voor mij, als ik heeeeeel eerlijk ben, had dat nog niet gehoeven. Het reisleider zijn (a way of life zeggen ze hier) bevalt me echt heel erg goed!

Nou, voor een "gaus gauw" berichtje is het nog aardig wat geworden. Ik hoop in Etosha (waar we morgen naar toe gaan) morgen of overmorgen nog te kunnen internetten; anders wordt het wellicht over 4 en anders over 6 a 7 dagen.....