O.R. Tambo Intern. Airport Jo'burg

2011-11-29

Ik zit weer op een inmiddels voor mij bekende plek: de rokerslounge van het vliegveld van Johannesburg.Vlucht van Kaapstad naar hier verliep, op wat turbulentiehobbels na, voorspoedig. Was wel een beetje raar gisterenavond: bracht met Björn de groep naar het vliegveld en reed toen in de truck weer met B terug naar het hotel zónder dat er vandaag een nieuwe groep kwam.... Vanochtend een beetje gelanterfant en om 12 uur richting het vliegveld. Hoop morgenochtend om een uur of 8 op Schiphol te landen. Dan ga ik eerst naar de KLM-balie omdat ik m'n ticket van 10 januari moet omzetten naar de 28e (i.v.m. de Namibië vakantie achter de volgende groep aan!). Natuurlijk kon dat omzetten weer niet bij de KLM-balie op het vliegveld van Kaapstad; maar eens kijken of het in Amsterdam wel lukt. Anders vrees ik dat ik toch de hulp van Djoser moet inroepen, want mijn ervaring leert dat er soms toestemming van de agent (Djoser dus) nodig is om het ticket te mogen omzetten. Wel een beetje een gedoe, maar ja, het scheelt me wel het zelf kopen van een ticket, en dat is een beetje gedoe natuurlijk meer dan waard! Goed, morgen dus weer thuis, donderdag reorganisatie thuis want vrijdag komt men aan de voorkant van mijn flatje nieuwe ramen en kozijnen aanbrengen. Vervolgens maandag aan de achterkant
nieuwe ramen, kozijnen en balkondeuren. Maar dan is alles ook af! Laat de kou maar komen, mijn huisje is geïsoleerd! Wel een rare gedachte overigens: ik zit hier nog in een hempje en met blote voeten terwijl ik praat over kou in NL (en denk aan m'n fleece joggingbroek en mooie gaskachel).... Het is bijna boardingtijd, dus ik hou het hierbij!