Kaapstad

2012-01-09

Hoihoi allen! Voor diegenen die ik niet heb kunnen bereiken per sms of via Facebook: een heeeeeeeel fijn, gezond en gelukkig 2012 gewenst!!!
Hier alles wel. Laatste dag met de groep; de meesten vliegen vanavond naar huis. Ikzelf blijf natuurlijk lekker nog even! Dada en SuNo zijn eergisteren in Kaapstad gearriveerd. We hebben elkaar 's middags getroffen. Gisteren en vandaag zijn ze lekker aan het sight-see-en enzo en vanavond laat voeg ik me bij hen. Morgen begint het avontuur dan. Bjorn is zo lief om me vanavond bij het Breakwater Lodge af te zetten waar SuNo en Dada verblijven. Morgenochtend komt hij ons oppikken en bij het vliegveld afzetten (hij moet daar in de buurt zijn). Wat een mazzel allemaal weer, he? Op het vliegveld moeten wij onze huurauto ophalen en daarna zetten we koers naar Garies. Arnold en ik zullen de hele reis de chauffeurs zijn, maar op uitdrukkelijk verzoek zal ik het eerste stuk rijden, Kaapstad uit. Gaat helemaal goed komen, al vind ik het wel een klein beetje spannend. Maar kan eigenlijk niet missen: we zoeken de N7 op en die brengt ons dan helemaal tot aan de grens met Namibie, overmorgen. Heb er reuze zin in hoewel ik een aantal mensen uit de groep (en Bjorn) wel ga missen denk ik. Daarnaast zal ik erg m'n best moeten doen om m'n reisbegeleidersschap af te leggen vrees ik. Maar ook dat komt goed!
We hebben op deze reis erg veel geluk gehad: met het weer, de dieren die we hebben gezien en zo nog het een en ander. Bijvoorbeeld: toen we bij de toegang naar de Fish River Canyon stonden bleken er 6 van de 8 bouten van een van de achterwielen geknapt te zijn. Op hetzelfde moment kwam er een andere overlandtruck (kampeertruck) van de Fish R C afrijden, met maar twee gasten aan boord. We waren hen al vaker tegengekomen en ons er over verbaasd dat er maar twee gasten waren. Hoe dan ook: de chauffeur en de twee gasten vonden het geen enkel punt om rechtsomkeert te maken en nogmaals naar de canyon te rijden zodat wij de gelegenheid hadden daar rond te lopen. Sterker nog: ze hebben ons helemaal naar onze lodge aan de Oranjerivier gebracht, wat toch een stukje omrijden (zo'n 50 km heen en 50 km terug) betekende. Bjorn heeft de hele dag moeten wachten op een "reparatie-auto" vanuit Kaapstad, maar was, met de truck met voldoende bouten, rond half 2 's nachts bij de lodge, zodat we de volgende dag onze reis gewoon konden voortzetten. Mazzel of mazzel?
Vandaag ga ik wat dingetjes regelen zoals het aanschaffen van een andere mobiel (een van mijn ouden nokia's heeft er de brui aan gegeven) en een koelbox kopen voor in de huurauto. Er zullen momenten tijdens de reis zijn dat we onze eigen proviand moeten meenemen (zoals de 2 nachten bij Boesman) en met de temperaturen van de laatste tijd is het wel heeeeeeel handig en verstandig om vlees e.d. gekoeld te bewaren.
Terwijl ik hier aan het typen ben ben ik ook online, na een aantal telefoontjes, mijn ticket terug naar Nederland aan het omboeken. Het lijkt erop dat het nu eindelijk is gelukt!!! Jippie, niet op 10 maar op 28 januari terug naar NL (sorry mensen, niet persoonlijk bedoeld)!