Windhoek

2012-01-27

Haidiehai! Vanmorgen Dada en SuNo uitgezwaaid op het vliegveld, na 3 heel fijne vakantieweken waarbij we een aantal bijzondere plekken (Lüderitz, Boesman) hebben bezocht en momenten (grondeekhoorns en zebramangoesten samen aan het spelen en bij onraad in 1 en hetzelfde hol duikend; kikkervisjes in een plas regenwater midden in Etosha NP en op dezelfde plek een grasmuis die aan onze tenen kwam ruiken en zelfs zachtjes in mijn kleine teen beet) beleefd. Wel raar dat ze nu weg zijn, maar goed, inmiddels zit ik in Chameleon (backpackers/guesthouse) in Windhoek waar ik in elk geval 2 nachten heb geboekt. Mijn gezelschap komt later vandaag, is nu aan het solliciteren in een plaats in de buurt. 's Kijken hoe het ons hier bevalt. We hebben weliswaar een "private room" maar moeten wel gebruik maken van public douche en wc. Er zijn wel kamers met badkamer en toilet maar die zijn natuurlijk wat duurder en daarnaast op dit moment niet beschikbaar. Mijn terugvluchtdatum is ook bekend: 17 februari vertrek ik uit Windhoek en kom op 18 februari in NL aan. Dan heb ik thuis nog een 2 1/2  - 3 maand om een baantje te vinden en weer wat geld te verdienen.... Wat ook wel nodig is overigens, geen inkomsten vanaf 10 januari maar natuurlijk wel uitgaven (is geen klacht trouwens, vaststelling van een feit, ik kies hier zelf voor!). Waarschijnlijk  ga ik ook nog een paar dagen tussendoor naar Omaruru, naar de boerderij van Johan en Tinky (vrienden uit Swakopmund; we hebben hen op weg van Etosha naar Windhoek op hun boerderij bezocht en werd toen opnieuw uitgenodigd een paar dagen bij hen te komen daar). Gaaf he? Tijdens mijn verblijf hier in Windhoek ga ik ook proberen uit te vinden of en hoe ik de natuur-gidsen-cursus niveau 3 kan volgen. Als ik die zou hebben gedaan kan ik in een groot deel van zuidelijk afrika aan het werk als gids.... Extra kansen! Zoals altijd zal ik jullie via getjealous op de hoogte houden!