De volgende morgen

2012-01-30

De volgende morgen: lekker en lang geslapen! Voel me beter en voel me hier beter dan gisteren. Heb besloten dat ik toch in dit guesthouse ga blijven, in elk geval de dagen dat ik betaald heb = tm volgende week zondag. Dat ik me hier gisteren niet zo fijn voelde had denk ik ook te maken met het feit dat ik wat moe was en dat er hier heeeeeel veel mensen waren die bijna allemaal portugees leken te spreken. Het is trouwens wel zo dat ik, toen ik net binnenwas in het andere guesthouse ik ook zoiets had van "wat doe ik hier?". Grapzig is het wel, dat ik, reisbegeleidster op 43 reizen, opeens een beetje last heb van: "aaaaaah, allemaal vreemde mensen, ik ken hier niemand". Vandaag is dat gelukkig al anders. En uiteindelijk ben IK degene die het leuk voor mezelf maakt ergens!
Vanochtend blijf ik een beetje rondhangen in het guesthouse. Ik krijg een andere kamer. Nu heb ik een private room (met eigen douche en wc) binnenshuis, vandaag komt er één vrij aan de buitenkant. Dat geeft me net een beetje meer privacy, een eigen plekje. Daarna loop ik naar de stad (lang leve de lichaamsbeweging! Is zo'n 20 minuten lopen), waar ik wat voorraden ga inslaan en meteen even ga kijken waar het busstation is waar ik de bus naar Omaruru moet nemen. En zoals gisteren gezegd ga ik ook Johan en Tinky bellen om een logeerafspraak te maken. Verders wil ik m'n boek uitlezen en uiteraard wat internetten (lang leven m'n notebook! Hij is weliswaar wat traag, maar ik ben zoooooo blij dat ik 'm bij me heb, zeker met het gratis internet hier!). Ze komen me roepen voor het ontbijt, anders wordt het koud, wordt gezegd. Nou ben ik alleen maar geinteresseerd in yoghurt met muesli, maar het is wel leuk! In het andere guesthouse stond ontbijt (alleen koud) klaar van  7 tot hlf 10; hier is het ontbijt klaar (ook warm dus) van 8 tot 9. Daar moest je het pakken en zie maar waar je gaat zitten; hier is de tafel in de keuken gedekt voor de gasten. Jullie lezen het al, het gaat een stuk beter met me dan gisteren toen ik net was aangekomen. Ik vind het wel leuk, dit avontuur dat Windhoek heet!