Åbenrå-Sønderborg

2012-05-08 to 2012-05-10

Vi ligger nu på 3. dag i Åbenrå Havn i sejlklubben ABC. Et hyggeligt sted til fornuftig pris: 120 kr. pr. døgn inkl. el og bad. Havnefogeden hedder Jan Ferslev, så det føles hjemligt. Elvstrøm Sejl har vores forsejl til reparation. Der sættes ny UV-kant på – pris ca. 5.000 kr. Når sejlet igen er monteret, er tanken at sejle til Sønderborg for bl.a. at tanke diesel. Dagene her i Åbenrå har vi tilbragt i selskab med Birgitte og Poul. Det har været hyggeligt, men i dag vender de hjemad mod Kolding. Sejlet er monteret i dag kl. 9 og kl. 9,45 var det afskedstid og afgang mod Sønderborg. Vind: S-SØ 8-10 m/s. Regn. Vi klarede de første 8 sømil for sejl. Derefter for motor med vinden i panden mod Sønderborg. Ankomst efter ventetid ved broen og tankning kl. 14. Trip 20 sømil. Log 10538. Som et kuriosum kan nævnes, at vi ligger side om side med Pinatz…, som vi fulgtes med i den svenske skærgård for mange år siden. Den tilhører Christian og Dörthe, som vi har besøgt i deres hjem nær Hamburg. De har også besøgt os i Ferslev. Nu er vi spændte på, om de stadig er ejere, så vi måske kunne kontakte/møde dem. Herom senere!