Overliggerdage i Sønderborg

2012-05-11 to 2012-05-13

Indtil i dag har vi været indeblæst i Sønderborg. Vinden var 12-18 m/s både fredag og lørdag – lidt for meget for tursejlere som os. Vi har fordrevet tiden med at kikke lidt nærmere på byen. Den lange gågade har vi gjort et par gange. Fredag formiddag mødte vi et kendt ansigt her. Det var Jens Nørsøller, som stod og passede lille Ellen, mens mor var til frisør. Lørdag besøgte vi Sønderborg Slot, som bestemt var et besøg værd. Vi fik vores historieviden om Sønderjylland og Slesvig-Holsten frisket op. Især perioden 1864-1920 var grundig belyst. Om morgenen var det lykkedes via havnefogeden at få kontakt med Christian og Dörthe. De kom fra Hamburg til Sønderborg lørdag eftermiddag. Vi spiste ombord på Freja, opfriskede gamle minder, snakkede om turen til Kanaløerne, som de gjorde i 2003. Vi så billeder fra vores tur til Lofoten, som de gerne ville høre om, da det er en af de ture, de har til gode. Det blev et meget hyggeligt gensyn, som vi vil mindes med glæde.