Overliggerdag i Middelburg

2012-06-08

I aftes var vi på besøg i sejlklubben Arnes klublokale. Her var pyntet med vimpler fra sejlklubber fra fjern og nær. Hvad var så mere nærliggende end at forære dem en Nibe-stander til ophængning i lokalet. Det bekom ”oberen” meget vel, og vi fik 2 øl på husets regning. Endvidere fik vi opdateret hjemmesiden og smagt på 3 andre belgiske øl ud af de 70, som var på deres menukort!! Et velvalgt sted at blæse inde. I formiddags var vi på rundtur i Middelburg. I centrum entrede vi Lange Jan, den protestantiske kirkes tårn, 207 trin op med en fin udsigt over byen og området rundt om. Senere så vi kirken og det tilhørende kloster med urtehave med lægeurter og tårne, som var genopbygget efter et sønderknusende bombardement den 17. maj 1940. Store dele af byen lå i ruiner, og Holland kapitulerede. Tilbage ved båden ved 12,30-tiden får jeg øje på Svend, der ankommer i Malöen. Han får en plads ved siden af os, og vi tilbringer eftermiddagen med hyggeligt samvær. Frokosten får en uventet og hjemlig start, da Svend har sild og en rød Aalborg med. Vinden er tiltagende, og vi krænger ind imellem for riggen, men pladsen er fin, så det har ingen hast med at komme videre, apropos de 70 ølmærker!!!